Dinamik geometri yazılımlarının matematik sınıflarına girmesi ile birlikte öğrencilerin matematik derslerine olan ilgisi artmıştır. Bu program üstünden hazırlanmış keşfetmeyi amaçlayan aktiviteler, öğrencilerin matematiksel güven kazanmasına yardımcı olur. Matematik öğretimi; gözlemleme, varsayımda bulunma, tahmin etme gibi süreçleri içermektedir. Cabri’de bu doğrultuda hazırlanmış aktivitelerin öğrencilerin düşünme ve keşfetme sürecine sokulmalarında etkili olduğu çeşitli araştırmalarla gözlenmiştir. Öğrenciler, bu dinamik geometri programı yardımıyla kendi anlayışlarını kendileri oluşturabilirler. Matematikteki soyut konuların somutlaştırılması adına öğretmenlere çok büyük bir fırsat sunar. Cabri programı eğer derste kullanılıyor ise hazır bilgiye bu süreçte yer verilmemelidir. Öğrencilerin geleneksel yapıdan farklı olarak matematiksel sonuçlara kendi gayretleri ile ulaşmaları amaçlanmalıdır. Cabri, öğrencilerin matematiğe bakış açılarının olumlu yönde değişmesine yardımcı olur. Öğrenciler matematiği yeniden keşfederken hem de eğlenceli zaman geçirme fırsatını bulmuş olurlar. Cabri onlara hayal ettiklerini oluşturma imkanı vermesinden dolayı esnek bir yapıya sahiptir aynı zamanda. Okul matematiği ilişkiler üzerine kurulmalıdır ki güçlü matematik öğretimi gerçekleşebilsin. Cabri, bu doğrultuda kullanılabilecek en güzel araçlardan biri. Ancak Cabri ile oluşturulan bu ortamın öğretmenin eğitim felsefesi ile uyuşması gerekmektedir. Kısacası öğretmenler, daha az anlatan ve açıklayan, bunun yanında öğrencilerle daha çok etkileşim içerisinde olan, öğrencilerin de bir matematiği olabileceği düşüncesini barındıran, tartışma, varsayım ve problem çözme ortamlarını hazırlayabilen öğretmenler olma yolunda kendilerini hazırlamalıdırlar.

Referans: http://www.tojet.net/articles/v2i2/2210.pdf

Cabri’nin 30 günlük deneme sürümünü indirmek ve daha ayrıntılı bilgiye sahip olmak için: http://www.cabri.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *