us__en_us__education__education_technology_spot1__364x166

Öğrenme ve eğitimin etkili hale getirilmesi için olan yapılandırmaları eğitim teknolojisinin alt birimi olarak alabiliriz. Bu yapıların tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işi olarak da tanımlanabilir. Asıl olarak uygulamaların nasıl gerçekleştirileceği ile ilgilenir.Eğitim hizmetlerini daha büyük kitlelere ulaştırmak için eğitim teknolojilerinden yararlanılır. Bilgiyi bir kaynaktan alarak çeşitli yerlere ulaşmasında medyadan etkin olarak yararlanılır.Eğitim ve öğretim bireyselleştirilerek, öğrenmedeki farklılıkların etkili öğrenmedeki negatif etkisi en aza indirgenmeye çalışılır. Öğretimin teorik bilgiden çıkarak uygulamaya dökülmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede öğrenciler öğrendiklerini günlük hayatta nasıl uygulayacaklarını görme şansını elde ederler. Öğrencilerin yetenekleri be becerileri, yaşları, ilgileri de göz önünde bulundurularak öğrenme süreçlerine katkıda bulunmak amaçlardan bir diğeridir. Ders sırasındaki eksikleri saptamak ve bu eksikliklere çözümler aramak için de kullanılabilir eğitim teknolojileri. Eğitim teknolojileri yardımıyla öğrencilerin çeşitli algılama stillerinin oluşması da amaçlanmaktadır. Hem bilişsel hem davranışsal hem de yapılandırıcı bir algılamaya sahip olmaları istenmektedir. Öğretmenler bu teknolojileri kullanılırken öğrencilerden mutlaka geri dönüt almalı ve gerekli düzenlemeleri yapmalıdırlar.

Referans: http://moodle.midas.baskent.edu.tr/file.php/4/ders_sunumlari/Egitim_Teknolojilerinde_Temel_Kavramlar_-_Sunum.pdf

Daha fazla bilgi için: http://web.ttnet.com.tr/users/canata/imaj/egiTek.html

1 Comment

  1. amacı doğrultusunda kullanıldığına birçok fayda sağladığına şüphe yok. fakat olumusuz düşünceler ile kullanılan teknoloji tehlike haline gelebiliyor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *