Sunum Konuları II

SUNUM KONULARI

A) Grup sunumları:

I) Sözlü anlatım türleri:

Öğrenciler istedikleri bir konuyu seçtikleri sözlü anlatım türünün özelliklerine uygun olarak anlatırlar. Sınıfta uygulanacak sözlü anlatım türleri şunlardır:

Açık oturum, panel, forum: Konuşmacı sayısı: 3 veya 4 kişi

Sempozyum: Konuşmacı sayısı: 3 veya 4 kişi

Mülâkat, söyleşi: Konuşmacı sayısı: 2 kişi

Münazara: Konuşmacı sayısı: 4 kişi

Konuşma süresi: Her bir konuşmacı için: 6-8 dakika.

 

Sözlü Anlatım Türleri İçin Konu Seçenekleri:

Öğrenciler grup halinde sunmak üzere Türk Dili dersinin içeriğine uygun, güncel/ sosyal/ kültürel bir konu belirlemelidir.

Açık oturum, panel, forum için konu önerileri:

Yabancı dilde eğitim, eğitim sistemimiz, sansür, kitap yasakları, dış politikamız, ötenazi hakkı, çarpık kentleşme, sosyal medya, modernizm, eleştiri anlayışımız, sınavlar, kültür emperyalizmi, AB, elektronik kitap, çevre sorunları, gençliğin sorunları, Batılılaşma, spor politikamız, Yeni Yök Yasası, okullarda kıyafet serbestliği, kadın hakları, hayvan hakları, şiddet, çocuk işçiler, televizyonun yararları veya zararları, engelli hakları, beyin göçü, aydınların görevleri, çocuk gelinler… (Bunların dışında herhangi bir konu)

Sempozyum ve konferans konuları:

Sinema, tarih, edebiyat, kültürel mirasımız, Ankara’da yaşam, yabancı ülkelerde Türk olmak, yurtdışında yaşayan Türkler, obezite, sağlıklı yaşam, okuma kültürümüz, akademik intihal, Türkiye’de bilimsel çalışmalar, popüler kültür, çağın hastalıkları, gelenekler, teknoloji, kişisel gelişim, toplumdaki suç oranları, Türkiye’de trafik kazaları, Türkiye’de depremler, dünyayı ilgilendiren önemli sorunlar (açlık, işsizlik, küresel ısınma, yetersiz beslenme), mimari yapıların korunması, sanayileşmenin yararları ve zararları, Türkiye’de basın-yayın özgürlüğü, yemek kültürü, nükleer enerji…

Münazara için konu önerileri:

Başarıya zekâyla mı ulaşılır, çalışmayla mı?

Teknolojinin hızlı gelişimi hayatı olumlu mu etkilemiştir, olumsuz mu?

İnsanın kendini geliştirmesi için üniversite eğitimi şart mıdır, değil midir?

Sigara yasağı doğru mudur, yanlış mı?

Hidroelektrik santraller gerekli midir, gereksiz mi?

İnsan mı doğaya, doğa mı insana hakimdir?

Uygarlığın gelişmesinde sanat mı bilim mi önemlidir?

Eğitimde aile mi, okul mu daha önemlidir?

Ormanların korunmasında yasalar mı, çevre bilinci mi daha etkilidir?

İnsanı suça yönelten toplum mudur, kendisi mi?

Hızlı kalkınmada kamuya mı özel sektöre mi daha çok görev düşer?

Medya mı toplumu yönlendirir, toplum mu medyayı?

Bilgisayar öğretmenin yerini alabilir mi alamaz mı?

Dershaneler kaldırılmalı mı kaldırılmamalı mı?

Özel üniversiteler mi devlet üniversiteleri mi daha iyi? (Bunların dışında herhangi bir konu)

Mülâkat ve söyleşi konuları: İş mülâkatları, yüksek lisans mülâkatları, ünlü bir kişiyle görüşme…

II) Yazılı Anlatım Türleri:

1. Kitap, tiyatro oyunu ya da film eleştirisi: Eleştiri türünün özellikleri dikkate alınarak yapılır.

2. Şiir dinletisi: Belli bir konu veya tema dahilinde şiir dinletisi hazırlanır.

3. Tiyatro oyunu: Seçilen bir tiyatro oyunu sınıfta sergilenir.

 

B) Bireysel sunumlar: (Her şubede en fazla 5 kişi tarafından uygulanacaktır. )

I) Sözlü Anlatım Türleri: Öğrenci kendi seçtiği bir konu hakkında konferans, brifing, nutuk gibi sözlü anlatım türlerinden birinin özelliklerine uygun olarak sunum yapar.

Konuşma süresi: 6-10 dakika

II) Yazılı anlatım türleri:

1. Kitap incelemesi: Roman, öykü, şiir, gezi yazısı, biyografi, anı, deneme… türlerinde yazılmış kitaplar incelenir.

Sunumun planı şu şekilde olmalıdır:

1.1. Bibliyografik künye: Kitabın adı, yazarı, (varsa) çevirmeni, yayınevi, baskı sayısı, yayın yeri ve yılı, sayfa sayısı.

1.2. Kitapla ilgili genel değerlendirme

1.3. Kitapta yer alan yazıların konuları

1.4. İncelediğiniz türün özelliklerine göre kitabın değerlendirilmesi

1.5. Kitabın öğrencinin duygu ve düşünce dünyasına olan etkilerinin anlatılması

* Roman ve öykü incelenecekse  sırasıyla olay örgüsü, zaman, mekan, kişiler, tema, yorum ve değerlendirme gibi başlıklar takip edilmelidir.

* Daha geniş bilgi için blog.metu.edu.tr/yisibel adresindeki “Roman/Öykü İnceleme Planı”na bakılabilir.

2. Yazı incelemesi: Öykü, şiir, gezi yazısı, biyografi, anı, deneme vb. türlerinde yazılmış herhangi bir yazı (veya yazılar) o türün özellikleri dikkate alınarak incelenir.

* Sunum planı 1. maddeyle aynıdır.

*Şiir için ayrı bir inceleme planı verilecektir.

Konuşma süresi: 6-10 dakika

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *