Disleksi, dilden bağımsız olarak Avrupa nüfusunun %10′ unu etkileyen okuma ve yazma edinimi zorluğudur. Uygun müdahale ve destek olmaksızın, disleksik öğrenciler tüm derslerde müfredata erişim ve akademik başarı için gerekli okuryazarlık becerilerini geliştiremezler.
Yakın bir geçmişe kadar, çokdilli disleksik bireylerin desteklenmesinin bireysel dilsel artalanların çokluğu ve tanımlama sürecindeki görünür karmaşıklıktan dolayı zor olduğu kabul edilmiştir. Ancak, eğitim paradigması çocuğu “disleksik” olarak etiketlemekle başlamış ve daha sonra temelde yatan sorunlara dokunmadan çocuğa yaşadığı zorluklar konusunda destek vermeye doğru giden bir değişim geçirmiştir. Paradigmadaki bu değişim, etiketlemenin yer almadığı uygun müdahale ve destek sağlama potansiyelini ortaya çıkarmıştır.
Dyslang (Disleksi ve ilave müfredat dili öğrenimi) projesinin web sitesini (http://www.dyslang.eu/) ziyaret ederek hem konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz, hem de disleksi ve cok dillilik ile ilgili bir seminere katılabilirsiniz.