2012 yılında Dekanlık adaylığım sırasında eğitimle ilgili gerçekleştirilmesinin faydalı olacağına inandığım konular olarak yazdıklarım ve yapılabilenler hakkında bilgiler şöyledir:

  • Üniversitemizin ileri araştırma düzeyini artırmaya yönelik olarak lisans öğrenci sayımızın azaltılması ve lisansüstü öğrenci sayımızın artırılması  –> Her yıl YÖK tarafından sorulan kontenjanlarda, gerçekelerini de yazarak lisans programları kontenjanlarıyla ilgili azaltmalar öngördük. Bunlardan bir kısmı YÖK tarafından kabul edildi ve bazı programlarımızda lisans öğrenci kontenjanları cüzi miktarda azaltılabildi. Genel toplam açısından bakıldığında Mühendislik Fakültesine 2012 yılında 1290 öğrenci alınmışken 2015 yılında 1255  sayıda öğrenci programlarımıza alınmıştır (İnşaat Mühendisliği, Makina Mühendisliği, Jeoloji Mühendisliği ve Maden Mühendisliği kontenjanları 10 kişi azalmış, Havacılık ve Uzay Mühendisliğinde 5 kişi artmış, diğer Bölümlerimizde bir değişiklik olmamıştır).
  • Lisans programlarımız çerçevesinde verilen servis derslerinin (fizik, matematik, kimya, vb.) bölümlerin ihtiyaçları doğrultusunda gözden geçirilmesi –> Fen Edebiyat Fakültesi ile birlikte bu konu hakkında uzun bir çalışma yapılmış, Fakülte Eğitim Komisyonunun da katkılarıyla bir rapor hazırlanmıştır. Rapor Fakülte Kurulu’nda da tartışılmıştır. Bölümlerimizin ihtiyaçlarını karşılamak üzere bazı uygulamalar başlatılmıştır. Örneğin MATH 119 ve MATH 120 dersleri bütün üniversiteye verilmekteyken artık sadece Mühendislik Fakültesi (Fen Edebiyat Fakültesinde bazı Bölümlerle birlikte) tarafından alınır hale geldi. Yinede bu konuda daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

IS100 dersinin birinci sınıfta alınması veya muafiyet ile geçilmesi şartı Fakültemiz tarafından getirilmiş daha sonra Üniversitemiz tarafından benimsenmiştir. Yeni kuralla öğrencilerimiz ilk iki dönemde bu dersi geçemedikleri veya muafiyet alamadıkları takdirde sonraki dönemlerde dersi bırakma veya dersten çekilme yapamamaktadırlar.

  • Teknik olmayan seçmeli derslerin mühendislik öğrencilerine ayrı gruplar halinde verilmesi yerine öğrencilerimizin bu dersleri diğer Fakülte öğrencileri ile beraber alabilmelerinin sağlanması –> Teknik olmayan seçmeli ders aldığımız Fakültelerle konuşarak her dersde öğrencilerimize 3-5 kontenjan ayırmaları istenmiştir. Teknik olmayan seçmeli ders konusunda çalışmalar devam etmektedir, 28 Eylül 2015 tarihinde yapılacak Fakülte Kurulu’nda konuya son şekli verilecektir.
  • Ulusal ve uluslararası proje yarışmalarına tüm bölümlerimizden öğrencilerimizin katılımının teşvik edilmesi ve bunun lisans eğitimimizin bir parçası haline getirilmesi –> Lisans öğrencilerimizin yarışmalara ve/veya uluslararası etkinliklere katılması konusunda her türlü destek verilmiştir. Yurt dışında yapılanlara uçak bileti ve kısmı maddi destek, yurt içinde yapılanlarda kalıcak yer, organizasyon ve maddi destek konularında yardımcı olunmuştur. Bu sayede uluslararası yarışma ve etkinliklere katılan ve başarı gösteren öğrenci sayısında artış olmuştur.

  Ayrıca 2015 yılından itibaren, Parlar Vakfı desteğiyle, lisans öğrencilerimize yurtdışı kongre katılım desteği verilmeye başlanmıştır.

  • Bölümlerimizin davet edeceği, konusunda saygın bilim insanlarının, öğrencilerimize seminer/kısa kurslar vermesi –> Rektörlüğümüzün de desteğiyle Bilimsel Etkinlik Düzenleme Fonu devreye girmiş ve yurtdışından saygın bilim insanların Bölümlerimize davet edilmesi sağlanmıştır.
  • Özellikle son sınıf seçmeli ve/veya tasarım derslerimizin uygun olanlarında endüstriden uzmanların öğretici/danışman olarak katılımının artırılması –> Bölümlerimize yardımcı olunmaya çalışmakla birlikte en az ilerleme kaydedebildiğim konudur.
  • Yerel yönetimlerle mümkün olduğunca işbirliği içinde, güncel konular hakkında toplumu bilgilendirme seminerlerinin verilmesi –> Üniversitemizin Çankaya ilçesinde yeralması sebebiyle 2013 yılında dönemin Çankaya Belediyesi Başkanıyla görüşülmüş, destek alınmış ve ayda bir gün olmak üzere seminer konuları ve verecek öğretim üyeleri belirlenmiştir. Ancak yerel seçimler sebebiyle seminerlerin seçim sonrası yapılması Üniversitemizce kabul edilmiştir. 2014 yerel seçimleri sonrası yeni Belediye Başkanı’na telefon ve e-posta yoluyla ulaşmak mümkün olamamıştır.
  • Uluslararası ortamda Üniversitemizin ve Fakültemizin tanınırlığını daha da artırmak amacıyla fakültemizdeki nitelikli yabancı öğrenci sayısının artırılması –> Yurtdışı eğitim fuarlarına katılınmıştır. Üniversitemizin genel politikası bu konuda değiştirilerek yabancı öğrenci kabul işlemleri bir seferde değil 4 ayrı seferde alınmaya başlanmıştır. Burada amaç uluslararası iyi öğrencilerin kabullerinin bir an önce yapılmasını sağlayarak Üniversitemize kazandırmaktır.

 

Daha önce yapılacağı söylenmemekle birlikte 2015 yılında ODTÜ Bilim Günü 40 farklı lisans öğrenci projesinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 40 farklı projede 100’den fazla lisans öğrenci yeralmıştır. Etkinlikde bir hazırlık sınıfı öğrencisi de Bölümünden bir Öğretim Üyesi ile yaptığı çalışmayı sunmuştur.

Artan rekabet ortamında Üniversitemizi ve Fakültemizi daha iyi anlatabilmek, Bölümlerimize en iyi öğrencileri alabilmek amacıyla son 3 yıldır Lise tanıtımları yapılmıştır. Bu kapsamda Ankara Fen Lisesi, Ankara Atatürk Lisesi, TED Ankara Koleji, İstanbul Kadıköy Anadolu Lisesi, İstanbul Eminönü Cağaloğlu Anadolu Lisesi ve benzeri okullar ziyaret edilmiş veya Üniversitemizde ağırlanmıştır.

Jeoloji Mühendisliği Bölümümüzün katkılarıyla Eymir Gölü Doğa ve Bilim Turları programı geliştirilmiştir. Ancak Rektörlüğümüzden bu konuda destek iki senedir alınamamıştır.

Bir diğer etkinlik ise Bölümlerde öğrenci ziyaretleri olmuştur. Öğrencilerimizin karşılaştığı sıkıntılar dinlenmiş ve bir kısmı giderilebilmiştir. Öğrencilerimizin istekleri doğrultusunda, Rektörlüğümüzün, Genel Sekreterliğimizin ve Bölümlerimizin katkılarıyla, yapılabilenler özetle şöyledir:

  • Kütüphanenin 24 saat açık tutulması
  • Yemekhaneye uzak bölümlerden öğlen ring
  • Ring güzergah ve saatlerinin optimizasyonu
  • Bölüm bilgisayar laboratuvarlarının yenilenmesi
  • Bölümün iç işleriyle ilgili (ders programları, koşullu dersler) sorunların giderilmesi

Öğrencilerimizin istemelerine rağmen yapılamayanlar:

  • Islak mekanların yenilenmesi
  • Dersliklerin yenilenmesi
  • Yemekhanede sıraların azaltılması

Tüm bunların yanında 6111 sayılı kanun çerçevesinde çıkarılan af ve atılma ile uygulamaların değişmesi sebebiyle Lisans ve Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliklerimiz değişmiştir. Daha önceden yaşadığımız aksaklıkların giderilebilmesi anlayışıyla yeni yönetmelikler Fakültemizin görüşleri doğrultusunda hazırlanmıştır.