Sample lesson
DERS PLANI TASLAĞI |
|||||
DERS: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım | |||||
SINIF: 5 | SÜRE: 40 | ||||
BAĞLAM: Kelime işlemci ve sunu programlarında ürün oluşturma | |||||
ÜNİTE / KONU: Hayvan Hakları | |||||
KAZANIMLAR: | GÖSTERGELER
|
||||
BT.5.4.2. Sunu Programları
BT.5.4.2.1. Sunu hazırlama programının ara yüzünü ve özelliklerini tanır. BT.5.4.2.2. Belirli bir amaç için oluşturduğu sununun tasarımını ve bileşenlerini biçimlendirir.
|
DOK-1 | BT.5.4.2.1. Kazanımı:
1. Sunum programında kullanılan menülerin ne işe yaradığını açıklar. DOK1 |
|||
DOK-2 | BT.5.4.2.1. Kazanımı:
2. Sunum programında boş bir dosya açarak üzerinde değişiklik yapar. DOK2 3. Sunum programında Değişiklik yaptığı dosyayı bilgisayarına kaydeder. DOK2 BT.5.4.2.2. Kazanımı: 1. Farklı tasarım şablonları kullanarak sunum formatı oluşturur. DOK2 2. Arka plan ayarlarını biçimlendirerek değişik tasarımlarda sunum sayfaları oluşturur. DOK |
||||
DOK-3 | |||||
DOK-4 | |||||
DİSİPLİNLER ARASI BAĞLANTILAR: | |||||
Sosyal Bilgiler: Hayvan Hakları ve Empati
|
|||||
GC İLİŞKİSİ: | |||||
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (10-13-14-15-16)
Küresel Sorunlar İletişim Grup Çalışması Dijital Vatandaşlık Dünya Vatandaşlığı |
|||||
İLİŞKİLİ KONULAR (DİKEY HİZALAMA): | |||||
Sunum programları (Power Point, Google slides) ve e posta kullanma, web2.0 aracına üyelik yapabilme gibi becerileri biliyor olması önemlidir. Dijital vatandaşlık konusuna dair bilgi birikimine sahip olmalılar. | |||||
KAVRAM YANILGILARI: | |||||
Sunu araçları ile ilgili bilinen yanlışlar
· Kelime işlemcinin sunu aracı olarak kullanılması· Sunu araçlarının grafik aracı olarak kullanılması |
|||||
EĞİTSEL TEKNOLOJİLER VE MATERYALLER: | |||||
Padlet
Öğrencilere çalışmalarını yürütmelerinde yardımcı olması için aşağıdaki kaynaklar söylenmelidir. https://www.tr.undp.org/content/turkey/tr/home/sustainable-development-goals.html https://www.uskudar.bel.tr/tr/hayvanbarinagi/pages/hayvan-haklari-kanunu-5199-/379 https://online.uwa.edu/news/empathy-in-animals/
|
|||||
ÖĞRENCİ PROFİLLERİ | |||||
q Öğrenme Tercihleri (İşitsel/görsel/dokunsal-kinestetik)
q Düşünme Temelli farklılıklar (Soyut/somut) q Kültürel farklılıklar (Bu kriter sınıflarda bulunan yurtdışından gelmiş ve yabancı uyruklu öğrenciler düşünülerek seçilmiştir.) Diğer:
|
|||||
HAZIR BULUNUŞLUK (ÖN KOŞUL KAVRAM/BİLGİ/BECERİ): | |||||
E-Posta kullanımı, dijital-okur yazarlık gibi beceri ve bilgi birikimine sahip olup olmadıklarına dair bilgiler daha önceki derslerdeki performanslarına göre belirlenir, öğrenci projeleri değerlendirilir.
|
|||||
NEYİ FARLILAŞTIRDIN? | |||||
q İçerik | q Süreç | q Ürün
|
|||
NASIL FARKLILAŞTIRDIN? | |||||
q Hazır bulunuşluk q Öğrenme Profili q İlgi alanı
|
q Hazır bulunuşluk q Öğrenme Profili q İlgi alanı
|
q Hazır bulunuşluk q Öğrenme Profili q İlgi alanı
|
|||
KULLANILAN YÖNTEMLER
|
KULLANILAN STRATEJILER | KULLANILAN YÖNTEMLER
|
|||
q Konuk Konuşmacı q Sunum q Anlatım q Gösteri q Öğrenme Merkezleri
Diğer:
|
q Öğrenme İstasyonları q Görev Kartları q Düşün Eşleş Paylaş q Jigsaw q Soruşturma q Bağımsız çalışma q Problem temelli q İşbirlikli Öğrenme q Grup projeleri q Grafik düzenleyiciler q Kavram Haritası q Öğrenme Evresi q Zihin haritası
Diğer: |
q Günlük q Performans q Sunum q Portfolyo q Poster q Tasarım q Girişimcilik
Diğer:
|
|||
SÜREÇ DEĞERLENDİRME | |||||
ÖN DEĞERLENDİRME
(Ne Biliyor?)
|
BİÇİMLENDİRİCİ (İZLEME AMAÇLI) DEĞERLENDİRME
(Neler Öğreniyor?) |
SEVİYE BELİRLEME AMAÇLI DEĞERLENDİRME
(Ne Öğrendi?) |
|||
q Hazırbulunuşluk Testi q Giriş Kartı q Kavram Haritası q Anket q Kwl q Gözlem q Kendini Değerlendirme q Sorgulama q Beyin Fırtınası q 4n Tablosu q 3-2-1 Tablosu
|
q Ara Değerlendirme q Gözlem q Özdeğerlendirme q Grup Değerlendirme q Sorgulama q Tartışma q Çıkış Kartı q Konu İzleme Testi q Günlük Ödevler q Düşün Eşleş Paylaş q Raft q Scamper q Tic-Tac-Toe q Think-Puzzle-Explore q Frayer Model qTahmin Kılavuzu |
q Ürün/Sergi q Ara Değerlendirme q Ünite Sınavı q Performans Görevi q Tanılayıcı Dallanmış Ağaç q Özdeğerlendirme q Rubrik q Sınav q Yapılandırılmış Grid
NOT: Bu kısım proje bitiminde (bir sonraki derste) ele alınacağı için ders planına eklenmedi.
|
|||
DERS AKIŞI (1*40 DK) | |||||
Konuya girilmeden önce öğrencilere bugüne kadar öğrendikleri eğitim uygulamalarının hangi amaçlarla kullanıldığı sorulur. Sunu aracı örnekleri öğrencilerden istenir ve diğer araçlardan farkları, avantajları, dezavantajlarının neler olduğu tartışılır. Öğretmen Padlet aracının arayüzünü öğrencilere tanıtır ve yeni bir sunu aracının nasıl kullanılacağını gösterir. Sosyal Bilgiler dersinde öğrenilen Etkin Vatandaşlık ünitesine vurguda bulunulur ve hayvan hakları konusuna değinilir.
Öğrenciler rastgele olarak atandıkları 5 kişiden oluşan gruplarda çalışmaya başlar. Öğrencilerin bu projedeki görevleri aşağıdaki gibidir: 1. Grup lideri belirlenir 2. Grup Lideri Padlet üzerinden yeni bir belge açar ve arkadaşları ile paylaşır. 3. Gruplar aralarında aşağıdaki konu başlıkları öğrencilere hatırlatılır. a. Hayvan Hakları Nelerdir? b. Hayvanlara Nasıl Destek Olabiliriz? c. Hayvanlarla nasıl empati kurabiliriz d. Hayvanlar ve Empati konulu video e. Hayvanlar ve Empati konulu görseller Dersin sonunda grup çalışmasına dair hazırlanan Forms öğrencilerle paylaşılır ve grup çalışmasını değerlendirmeleri istenir.
|
|||||
PLANA DAİR NOTLAR | |||||
Farklılaştırılmış öğrenmeye hizmet edecek şekilde hazırlanan ders planında, öğrenciler verilen konu başlıklarından kendi ilgi alanlarına göre birini seçip, araştırmaktadırlar. Bu doğrultuda öğrenciler kendi bilgi becerilerine göre Padlet belgesine görsel, video, ses kaydı, şiir veya araştırma metni olarak katkıda bulunabilirler.
Öğrencileri bağımsız öğrenmeye teşvik için öğrencilerden grup içindeki kararları kendileri tarafından almaları beklenir. · Grup Lideri takım üyeleri tarafından seçilir. · Araştırma konularının dağılımı öğrencilerin ilgi alanlarına göre kendi istekleri doğrultusunda yapılır.
Düşünme becerileri kapsamında Bloom Taksonomiye göre hazırlanan ders planının ilk 40 dakikasında; · Öğrenilen uygulamaların değerlendirilmesi ile Bilgi Hatırlama, · Sunu araçları örnekleri ile Kavrama · Padlet uygulamasına giriş ve sunumun hazırlanması ile Uygulama kısımları ele alınmaktadır.
Süreç içinde öğretmen takımların çalışmalarını gözlemleyerek biçimlendirici değerlendirme kapsamında öğrenme hedeflerini kontrol eder ve değerlendirerek anlık geri bildirimler verir. · Performansa yönelik geri bildirim dersin sonunda grup çalışmasına dair hazırlanan Forms ile ölçülür.
|
|||||
Ders Öğretmenleri: Mehtap Gömeç – Rukiye Altın
Zümre Başkanı: Pınar Doğru Atay