Akıllı masa daha çok küçük yaştaki çocuklar için uygun. En önemli özelliği dokunmatik olması ve çoklu kullanıma uygun olması. Örneğin, Bir aktivite üzerinde 3 çocuk beraber çalışabilir ve üçü de masada aynı anda işlem yapabilir. Bu aynı zamanda interaktif bi eğitim sağlar. Kendi aralarında iletişim kurararak çalışırlar ve işbirliğine teşvik eder. Akıllı masanın arayüzü çok basit tasarlanmıştır. Basit ve sesli komutlar vererek yeni öğrencilerin bile kolaylıkla kullanmasına yardımcı olur. Küçük çocuklar için, dokunarak nesneler üzerinde oynamak çok doğal bir olaydır. Akıllı masa sayesinde çocuklar nesneleri kaydırabilirler, büyütüp küçültebilirler veya fırlatabilirler. Bence öğrencilerin özellikle küçük yaşta olanların sadece duyarak değil dokunarak öğrenmesi kalıcı öğrenmeyi sağlar. Akıllı masa da bunu sağlayabilmek için oldukça uygun bir teknoloji. Akıllı masanın içinde kendi uygulamaları ve etkinlikleri var. Ancak öğretmenler istediği takdirde bunları değiştirip kendi dersleri için uygun etkinlikler hazırlayabilirler. Ayrıca akıllı masanın yazılımındaki bir kolaylık da güç düğmesinden akıllı masanın açılması ama kapanmaması. Böylece çocuklar akıllı masayla çalışırken yanlışlıkla kapatamazlar. Derste dikkatlerin dağılmaması açısından oldukça iyi düşünülmüş bir teknoloji. Akıllı masayla beraber bir bileklik gelir ve bu bileklik aslında USB bellektir. Bu USB bellek sayeseinde öğretmen kendi bilgisayarından kıllı masaya veri aktarabilir. Bütün bu özellikleriyle akıllı masa öğrenciler için kalıcı ve eğlenceli bir öğretim sağlar. Ayrıca öğretmenler için de kullanımı kolay olduğundan yaratıcı etkinlikler hazırlanabilir ve kolaylıkla uygulanabilir. Klasik yöntemden daha yaratıcı, ve teknolojik yöntemlere geçmenin sırası gelmedi mi sizce de? Aşağıdaki videodan bir uygulama örneği görebilirsiniz.

 

Ayrıca akıllı masayla ilgili daha fazla bilgi edinmek isterseniz vereceğim linki ziyaret edebilirsiniz.

http://smarttech.com/table

 

Kaynaklar;

http://egitimteknoloji.net/2012/02/smart-interaktif-masa/

http://smarttech.com/table

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir